Wednesday, August 12, 2009

penoreh telur...

Toreh 'anu' kawan

Oleh Ridzuan Ahmad
am@hmetro.com.my

ALOR STAR: Disebabkan tidak puas hati hanya memperoleh 50 sen selepas memeras ugut rakan sekelas, seorang murid tahun satu sanggup bertindak ganas dengan menoreh buah zakar rakannya dengan sebilah pisau lipat di sebuah sekolah kebangsaan di bandar raya ini, tengah hari kelmarin. 

baca selanjutnya di sini

dahulukala:
budak2 sekolah kalau bergaduh, kira biasa lah... kalau budak lelaki balik sekolah baju kotor2, mesti sebab bergaduh kat padang, tak puas hati kena tackle lebih2 ke apa...

zaman 1malaysia:
budak darjah 1 pow duit classmate - agak normal
budak darjah 1 pukul classmate sebab tak bagi duit - agak ganas
budak darjah 1 toreh testis classmate sebab 50sen - ???

apa lah nak jadi dengan budak2 sekarang ni... takut betul aku... baru darjah 1 tapi sampai tahap boleh paksa kawan bukak seluar, pastu toreh "anu" ngan pisau lipat... naik menengah tak tau la apa yang nak ditoreh pulak...

tapi aku tak salahkan sepenuhnya kat budak tu... macam apa yang berita tu tulis, mak budak "penoreh telur" tu boleh buat dek je dengan apa yang terjadi... menepati logik akal la anak dia jadi macam tu, sel2 otak tak bersambung sebab tak minum enfagrow agaknya... ntahla...

semakin hari semakin takut aku nak ada anak sendiri...



4 comments:

goodmorningteacher said...

what?????
toreh telur kawan?
darjah satu lagi tuh?
ape benda la budak2 skang nih!
senakal2 budak2 dulu
abeh tinggi pon suwuh makan selipar je..
hahahaha....
bahayanya

heretic preacher said...

gile kn?
aku tprnjat gile bace
dlu skolah takde plak tepikir nk wt cmtu

goodmorningteacher said...

gilew arr..
esok kalu ada anak kena kasik pakai cawat besi
bior tak dapat toreh..

heretic preacher said...

hahahaha abes cmne nk kncg? ade emergency exit la ye?