Saturday, December 20, 2008

beso... kecik... beso... kecik...

tak lame lg, dh nk masuk 2009... rse baru lg dunia ni kecoh psl Y2K, konon akan terjadi huru-hara sbb sme komputer atas bumi ni tak diprogramkn utk baca tahun yang depan die 20--, yg ada cuma 19-- so tahun 2000 akan dibaca 1900... mrepek gile...

seiring ngn masa, fesyen pakaian pon brubah... aku suke tgk cara manusia berpakaian... mcm2 rupe... malaysia skang ni pon mcm2 jenis pakaian org pkai, cume pkai daun saje cm ribena tu je yg blom aku jumpe... fesyen2 sblom2 ni nmpk je cm lain2, tp ulang2 je sebenornye... tp cuma pd teori aku la... org lain aku tak tau...
zaman 70an... time ni bell bottom menjadi kegilaan... kaki seluar nk besar... jgn kate kpale, ngn bdn2 skali pon ble msuk ikut kaki seluar tu... zman hail amir n uji rashid merupakan hot couple... aku tak dan hdup zmn ni... tak ble bayang aku pkai bell bottom yg sendat atas tp bwh tak nmpk kaki ni... mesti klakar gile ngn body aku yg slim shady ni... mesti cm penyapu...





zaman 80an... time ni seluar sme nk sendat... dari atas ke bwh... rakan sekerja aku, abg kamal crite, dlu zman muda2 die pon dressup cmni... kaki seluar tu punye la kecik, klu nk pkai tu, kaki kene sarung ngn plastik dlu sbb nk kasik senang slide masuk... gilek ah... ni klau emergency nk terberak, dan terkucil dlu baru ble bukak seluar... aku sempat gk zman ni, tp kecik sgt lg time tu...








zaman 90an... zaman ni seluar baju semua dh membesar balik... org kampung aku kt ulu dong sane pggl baggy clothes ^_-... semua nk up 2-3 size... bdn kecik tp baju nk size L (aku cite psl diri aku la ni)... seluar plak saiz pinggang punye jauh beza ngn ukur lilit pnggang sebenar, tak payah bukak button @ zip pon, dh ble bukak seluar... hnya lepaskan belt n walla!... seluar dh terjelepok ats lntai... (roomate2 aku tau sgt la skill ni sbb aku slalu wt kt bilik... dorg sentiasa kagum ngn magik aku muahahaha)






zaman skang ni... bdk2 skang aku tgk dh stat pkai seluar kecik blik... ni bg yg dressup style emo2 ni la (aku pon tak tau sgt, ntah pe bende yg nk diemosikan)... tmasuk la adik aku pon pkai sluar sendat ni... kaki sluar elok2 slesa, siap hntar kdai @ jhit sindri ni sbb nak kasik kecik... tak phm sgguh aku... tak tertakrif dlm pale hotak aku...

bg aku, stakat ni aku msih slesa ngn sluar londeh aku... ntah bile sluar aku nk nek ats sket, aku pon tak tau... bkn aku tak nak nek kn, tp phm2 je la ngn keadaan aku yg daging-less di bhgn pinggul ni... kene kawin dlu la bru bdn nek agknye...

2 comments:

Nukilan ida said...

sokong! sokong! mmg kalu kawin guarantee badan naik nyer la.. ada orang hidangkan makanan depan mata.. taknak makan pun kene makan gak sebab nak amik ati..hehe
Aper lagi..cukup syarat kawen ler..

heretic preacher said...

hehehe... nk tunggu ckup syarat tu yg lama tu kak... umo dh makin lanjut, mbr2 sme dh standby azankan/qamatkan anak je dh ni... adoyai...