Wednesday, December 10, 2008

di mana sharlinie...

aku rase dh lame bdk ni hilang... harap2 mana jua dia berada, semoga sentiasa di bawah lindungan yg Maha Esa... post ni bkn pasal sharlinie pon, tp psl budak sesat... sabtu lepas, tgh aku dok mlepak lyan angin sepoi2 bahasa isyarat kt dpn kdai, skali aku tgk ade bdk nangis smbil jalan, kt tgn dok pegang botol mineral... umo dlm drjh1 cmtu kot, lelaki... abg tukang kasut kt kaki lima dpn kdai tahan die, tanye nape nangis, tp pertanyaan die tu cme dijawab dgn sedu-sedan bersulam tarikan hingus... abg kasut sruh aku bwk bdk tu lepak kt krusi dpn kdai sbb takut die gi lg jauh... aku pon ajak la tp die tak nak... die nak dok kt kaki lima tu jugak...

aku pon lepak la sebelah die bersila kt kaki lima dpn kdai letrik, kdai sebelah cafe tmpt aku keje, knon2 nk ajak sembang... mkin aku tanye, mkin kuat lak die nangis... aku rase mesti hilang mak bpk ni, sesat sorg2... nk kate mmg kene buang, senonoh je aku tgk pakaian... botol mineral yg die pgg tu berlabel restoran mamak pelita nasi kandar, dkt je ngn kdai aku... so bdk tu blom sesat jauh la, masih boleh kembali ke pangkal jalan...

utk mengelakn die rase takut ngn soklan2 aku, aku pgl ariq, anak taukey yg drjh2... myb ngn bdk2 baya die, bdk hilang ni nk jwb bile dtanye... ariq pon tny la mcm2, nme die, nme ayah pe sme... tp tak brjwb gak... aku tak tau dh nk wt pe... aku pujuk2, ajak tgk katun pon die tak nak... aku ngn ariq siap teka lagi name die, klu btol suruh die angguk... tp abes common name bdk laki sme ktorg sbut, semuanya geleng... firdaus, shahrul, amin, ali, afiq, syafiq n mcm2 lg la nme .ktorg sebut... sme bukan... aku dh tak tau nk wtpe, aku dok je la sebelah die... kot2 ade sape2 dtg tuntut kg... drpda biar sorg2, kg kene bwk gi thailand plak bdk 2...

dlm 15min pastu, dtg sorg pakcik berkopiah... umo dlm 60an... dgn air mata bergenang dia dtg kt aku... hulur tangan nk salam smbil ucap trima kasih... rupe2nye atuk bdk tu... aku pon nek syahdu tgk die ngis, puas dh die cari cucu die tu kot... dh a lg 2 ari nk raye time tu... atuk dok sbuk amik ubat kat darul ehsan medical centre, cucu jalan sorg2, last2 sesat... sib bek la bdk tu takde pape... klu tak, lg satu poster ade gmba budak akn kita lihat di merata2 tempat...

3 comments:

Mohd Hafiz Safwan said...

tak nak try tanyat atuk tu ka?.."ada cucu Perempuan sama baya atau muda lagi dari saya tak?"..Baguslah ngko nih..warga prihatin.

heretic preacher said...

hahahah
tak smpat nk tanye dow... asal sebaya or lg mude je? lg tua tak nak tnye ke muahahah

Mohd Hafiz Safwan said...

cisss