Monday, March 2, 2009

M Nasir vs Yuna...


setelah sekian lama aku melayan lagu2 m nasir, akhirnya semalam aku berpeluang menikmati alunan suara sifu secara live... ternyata mantap gile... teruja sungguh aku... dah la konsert semalam adalah malam ketiga, tapi tenaga dia menyanyi non-stop untuk 3 jam macam tak reti nak abes...

suara dari lagu 1st sampai la yang last, semua maintain... dengan showmanship dia yang terkenal, lincah terpusing sana sini... penonton yang sing along sambil joget pon baru lepas 1 lagu dah semput, tapi dia masih relak... suara dia tetap suara M Nasir cam dalam kaset@cd@mp3, suara aku plak dah cam M Buasir...

aku rasa semua yang pergi mesti rasa berbaloi, nak2 pulak yang dapat tiket free cam aku... nasib baik la akak aku nak belanja, kalau tak tengok youtube je la aku... tu pon kalau ada yang dapat menangkis serangan usher2 yang mata liar, menyuluh handphone2 perakam dengan sinaran ultra-violet-laser mereka...

buat duit sungguh organizer konsert ni, 3 hari semua sold out...

istana budaya yang tak cam istana pon kat dalam... takde singgahsana @ balairong seri pon...

bodoh punya kamera fon, ntahpape je gamba ko pegi snap...

setel pasal m nasir, pagi tadi aku berpeluang tengok yuna punya live performance pulak... budak tesl ada wat talk bertajuk Empowering The Mind... ada yuna perform punya pasal, aku pergi...

walaupun minah ni tak la sehebat m nasir, tapi vokal best sama macam record... teruja sungguh... mula2 kata nak main 2 lagu je, sekali budak2 semua mintak 1 more, dia pon layankan je la permintaan budak2 tu, aku tak mintak pon... padahal suara aku paling kuat aku rasa



apsal ko wat muke sembelit busu? jeles la tu...
aku tau la ko skang ni YB cikun, tapi tak payah la nak wat tangan tunjuk best macam dapat projek 2 juta wat bustop...


kot2 la ada orang baca blog ni dan teringin nak tengok yuna nyanyi, nah 3 video aku kasik yang pagi tadi punya...



9 comments:

Nukilan ida said...

besh a heretic..
kalo ada lagi konsert2 gini, bgtau la kami berdua.. sunyi dok rumah je tau bertemnkan 2 ekor kucing...
busu tu muka kontrol gile.. geli aku tgk..hihi
-azizi89-

heretic preacher said...

hehehe ok bang... saye pon baru ni a gi pon, zaman mude2 dlu byk a... nanti klu ade lagi saye roger...

Anonymous said...

ala, missed dh empowering mind tu punya talk.
uhuhu...
gamba ngn yuna sey...
ni pergi dgr talk ke, nk jumpa yuna? huhu

- S -
(org yg slalu tunggu ngn keta dpn umah korg :P)

Anonymous said...

great vids, tp xsyiok ada suara latar pulak daa...
esok nak pakai tudung style yuna la...

hehehe

- S -

heretic preacher said...

hish ape plak tak syok, suara latar tu la pelengkap die, cm ajinomoto muahahaha... mmg silap a ko tlepas, tak power la mind ko nmpknye huhu ^_-

Unknown said...

hahaha, yuna ni jiran aku woh. tinggi gile an die ni.

heretic preacher said...

KONI: bole tahan tinggi gak la, tapi sib bek aku tinggi sket, klu tak malu a hehe

Farah said...

berseri2 muke memasing dpt jumpe yuna..

heretic preacher said...

hehehe... nmpak berseri ke kak? muke ktorg mmg camtu ari2 muahahaha...

yuna je la kot yg nmpk berseri sebab dpt bergambar ngn kitorg hihi