Thursday, April 2, 2009

selangkah ke alam angker...


duduk asrama time sekolah memang syiok habis... siapa2 yang pernah tinggal di asrama, mesti takkan terlepas dari dengar pasal cerita hantu... atau bagi yang memang bernasib "baik" dapat jumpa @ tengok sendiri depan mata... ada yang jumpa keranda terbang la, bebola api la... kerandut terbang ngan bebola sotong terbang je yang takde...

teringat dulu kat sekolah, member aku nama Kering nampak hantu melekat kat dinding dok usha dia... gila horror... pastu JJ plak nampak hantu kaki 3... sekolah kat ceruk, dalam hutan... jangan kata bertendang, jin2 semua siap main sepak raga bulatan kat area situ aku rasa... 3 tahun sekolah situ dengan pelbagai aktiviti pukul 2 ke atas, macam2 mende kitorang dapat tengok...

tapi yang best, time aku tukar sekolah lain kat melaka... sekolah memang ol'skool... tepi pagar siap ada kubur2 lama zaman hang li po... pernah gak member2 aku Paloh, Leman dan Ayam nampak budak2 kecik bogel main kejar2 kat situ... kalau pukul 5 petang, takde la plak nak jadi seram kan, mana tau anak warden ke pe... tapi kalau dah dekat pukul 5 pagi, apa mende lagi kalau bukan toyol... gila meremang... tu pon tak serik2, masih bernafsu fly balik awal2 pagi...

kat area lab bio kitorg pulak, ada la satu display corridor... kat situ banyak sample2 binatang yang dah diawet, termasuklah janin bayi... tak tau plak dapat kat mana, tapi memang banyak a yang jumpa makhluk bukan2 kat situ... ada yang siap jumpa kepala terbang la, mak janin tu datang nangis2 la... macam2 cerita...

aku dengan Wong pernah balik fly lalu situ, dalam kul 2 pagi kot tak silap aku... sebab tak nak pak guard nampak, time nak lalu tu, aku tutup la suis lampu... sekali tengah jalan, lampu nyala balik... mengelabah la aku nyorok, bajet pak guard yang on... dari tempat aku nyorok tu memang nampak jelas suis lampu... takde plak pak guard kat situ... mungkin dia dah blah, nak sedapkan hati la... tengah aku dok usha suis tu, lampu padam balik, pastu siap nyala balik... kira on-off banyak kali la... meremang bulu pubis... aku ngan wong pon cargas la terus balik dorm, tau dah memang bukan pak guard main lampu tapi "orang" lain...

kat dorm aku pon agak cemerlang la mutu keangkerannya... aku pernah dengar hantu mengilai... serius menggeletar... bunyi bukan dibuat2 oleh budak2 sebab aku tau sangat la suara menyakat ni... sebab yang biasa buat mende2 tu member2 gak... nak kata ringtone, handphone time tu mana la budak sekolah mampu pakai lagi... tahun 1999... kalau ada pon memang jenis yang batu-bata la... rintone kring2 je... malam tu semua memang tidur awal, sok ada ujian selaras... boleh plak aku terjaga, pastu dengar pompuan mengilai gila kuat, pastu makin slow... lega aku sebab dah makin jauh la konon nya...

esoknya aku buat tak tau, malas nak kecoh2... sekali ada budak blok sebelah pon dengar... kira bukan aku sorang je la kena... pastu ada plak teori yang kata, kalau hantu mengilai kuat, maknanya dia jauh... tapi kalau kita dengar perlahan, maknanya dia dekat... kira yang aku dengar kuat ke makin perlahan tu, dia makin dekat la... ntah2 yang paling perlahan tu, dia dok sebelah aku... bukan nya aku nampak sebab selimut satu badan, kecut segala organ hehehe...

ada sekali tu pulak, time pecah masuk bilik warden... beberapa hari sebelum tu, barang kitorg banyak kena rampas... seluar jeans, walkman, rokok pe semua... ada la mulut gatal yang cadangkan nak pergi ambik balik... so malam tu kul 2 lebih, berbekalkan plastik sampah dan selimut (wat turun dari syiling, nak terjun gayat), kitorg pon gerak... aku ingat lagi, chem dan trasher siap pakai seluar kadet tak silap aku... bajet komando a haha...

sampai je lokasi, kitorg naik dari syiling tandas sebelah bilik warden... aku standby atas syiling bilik warden, chem dan trasher turun ambik barang... lagi 2 orang, Kapla ngan Arip standby kat tandas tempat naik, kot2 pak guard lalu... so senang la nak cover line... tengah aku seronok tengok 2 ekor tu kutip barang2, Kapla yang standby kat tandas jenguk atas syiling, tengok aku...

"pek..." dia panggil...

"asal?" sahut aku...

"takde pape... " jawab kapla...

pas setel ambik barang, kitorg pon blah... hasil lumayan, penuh satu plastik sampah besar tu... dah macam santa clause... macam2 ada... sampai dorm, aku tanya la kapla, asal panggil aku tadi padahal takde pape nak cakap...

"aku nampak sebelah ko ada sorang lagi dok cangkung... dia dok tengok je ko kat atas syiling tu... aku saje panggil kot2 trasher @ chem sebelah ko... tapi bukan..."

ah sudah... aku dah meremang gila time kapla cerita tu... tegak semua bulu2, memang terpacak... kapla kata dia tak nampak sangat muka "orang" tu sebab cahaya kat situ samar2, tapi memang jelas a dia tu dok tenung aku... takkan bilik warden pon pasang penunggu kot?

6 comments:

. said...

nk tanya.
serigala jadian wujud x?
heh. bajet u tau je.

heretic preacher said...

hehehe... tak tau la dik... setakat ni blom jumpe... tapi mitos orang puteh byk la pasal werewolves ni...

Farish said...

seram a dgr cite2 hantu ni..

heretic preacher said...

hehehe... rilex bro, hantu2 tu jauh kat melaka nun... tak reti naik bas ekspres kot dorg huhu

Unknown said...

macam clskjcvaslvcjald saje taknak aku merayau kat malinja lagi

heretic preacher said...

hah

baru kau tau... hantu memang suka kacau hantu... renungkan lah sejenak...