Wednesday, January 14, 2009

jalan2 cari lawan: Bangi Kopitiam...

tadi ptg aku dan rakan2 sedivisyen iaitu busu, sudin dan cikun telah membuat lawatan sambil melantak ke bangi kopitiam cawangan belia 4B seksyen 7... ala kopitiam kid search tu... tapi gi tadi tak nampak lak muka die, kat banner ade la... yang ada cuma waiter2 myanmar...

memula yg aku suka adalah interior die... smart, klasik dan tak semak @ crowded sangat... kipas banyak so ventilation tip-top... kipas ol'skool gile zaman jepon pon ade... jalan laju je kipas tu, tukar enjin halfcut kot...

pastu dapat menu, aku suka harga lak sebab tak la mahal sangat... up sket la dari kedai biase tapi tak la sampai cekik darah... tapi minuman yang berkisar air batu agak mahal la...

aku order set, kopi o @ teh o + toast + telur separuh masak 2 biji... harga rm4... kire ok la kan? sudin n cikun pon follow... busu nak mengimbau kenangan zaman kanak2 so order aiskrim...

ini la keadaan toast telur yang aku dapat... nampak menyelerakan nafsu makan aku (nafsu makan sahaja k, bukan nafsu lain)... aku pon ngn rakus boh "pepper" kt atas... byk gak aku taruk... pastu aku perasan busu usha pelik...

"garam tu bang..." katenye... (jgn konpius, kami se83 tapi die akan panggil sape2 "bang" pada situasi tertentu)

"ooo..." balas aku ngn muka cam stand by nak kene darah tinggi...

nak tak nak bedal je la... tapi still ok walaupon masin cam pe...

suke aku tengok cawan2 camni... teringat aku zaman2 abah aku bawak gi minum kedai cine dulu time kecik2... dulu aku slalu gak lepak oldtown, tapi sejak brader khalid post entry pasal oldtown ade serve non-halal, aku tak masuk dah...

aku nak snap pic aiskrim busu makan tapi apa kan daya, kejap je dah tinggal mangkuk... pic atas ni takde kene mengena pon... cuma aku suka amik gambar awan... ni kat atas construction site depan ni, ktorg panggil sampoong, tribute utk shopping mall kat korea yang runtuh dulu tu... senget sket a pic ni, aku snap sambil bawak moto...

7 comments:

Mohd Hafiz Safwan said...

Jalan2 Carik Pasal...eh..Jalan2 Carik Makan kali ini ditaja oleh Encik Apek.

Terima Kasih Daun Keladi..Bila2 boleh Belanja lagi

heretic preacher said...

boleh saje... aku mmg suke blanje bdk2 lbih umo mkn aiskim (note: komen ini tiada unsur lucah. harap maklum)

Farah said...

dik encem, lenkali tgk betul2 botol garam/pepper tue, sat lg masuk geng-darah-tinggi aku lak.. nk masuk geng ni kene sumpah dgn darah dulu! hehee.. Wah bushu, mkn eskem dlm musim sejuk ko ye..

Khalsyaza said...

RM 4 inggit kira mahal tu.... coz aku makan kat kopitiam no 9, 7/78 semalam tak kena bayar apa2 pon. Yang serve tu kata ..PROMOSI.

heretic preacher said...

farah: bushu tgh ngidam kak, nak dpt anak buah hehehe
khalsyaza: utk abg mmg a free, kot ktorg gi klau free gak, manyak syiok ah...

Anonymous said...

Khalid, aku pun ada nampak "banner" promosi telur separuh masak free kat 9,7/78 tu... ingat nk pegi gak terai!!! heeeee!!! tapi takut tuan tanah dah makan perabih!!!

heretic preacher said...

telur separuh masak takpe, jgn "telur" setengah matang sudah... lain sungguh objek nya hahaha