Tuesday, January 20, 2009

kaki ku...

PERINGATAN: entri ini ditulis bukan untuk meninggi diri, bangga, riak, takabur, berlagak atau apa sahaja niat yang negatif... sesungguhnya hanya lah hendak melepaskan perasaan tidak puas hati semata... harap maklum

dalam bulan oktober tahun lepas, aku dapat surat dari world class university tempat aku belajar ni... berkenaan ngan result aku grad diploma dulu... aku dapat graduan terbaik fakulti mekanikal batch aku... alhamdulillah... dorg bagi sijil dan cek saguhati (tak perlu lah aku sebut amaun, ciput je, budak sekolah rendah dapat lagi banyak... bkn tak bersyukur, tapi tambah la sket... bkn dari duit poket korg pon, duit rakyat gak kan)... dalam surat tu tulis boleh amik mulai 20 November... jadi 20 November tu sebelum subuh aku dah terpacak depan HEA (tipula kot sebelum subuh, aku keje time tu... tgh break lunch...)

bila aku dapat sijil tu, nama salah eja... fine, aku dah biase sebab nama aku bukan calang2 orang boleh eja dengan betul... banyak gak sijil aku salah, tapi yang paling dahsyat, sijil BTN (Kursus Biro Tatanegara)... dengan konfiden BTN tulis nama aku dengan BINTI... tapi dorg wat keje cekap... sebulan pastu aku dah dapat sijil dengan nama yang betul... dan dalam kes world class university ni, amatlah menyenakkan limpa aku...

aku cakap kat orang yang incharge tu nama salah, pastu dengan lemah lembut dan tata tertib dia berkata;

takpe, kitorg boleh betulkan...

bape lame? aku tanya...

dalam 2-3 minggu...

ok, aku pegang... sebulan pastu aku gi... saje bagi 1 minggu advance dengan harapan dah siap... ternyata hampa... alasan seperti berikut...

maaf la dik, sijil belom siap... pegawai yang tau gune printer sijil tu cuti SEBULAN...

wtf? sebulan cuti? gi haji ke pe? bukan musim haji pon time tu... bersalin tak mungkin kot sebab lelaki... kene ada 1 orang je ke yang tau guna printer tu? (aku cakap dalam hati je la, seakan sadis kalau aku keluarkan...)

takpe la... aku disuruh tunggu sampai dorg call... fine, tenkiu...

16 Januari 2009 (kire2 sebulan plak pastu...) aku dapat call dari mereka...

sijil dah siap, boleh datang amik... katanya...

aku pon gi la tadi sebab arini baru free...

aku pon tengok nama, betul dah... tapi title plak salah... untuk pengetahuan, ada 2 kategori graduan terbaik, terbaik FAKULTI dan terbaik PROGRAM... dengan penuh keyakinan dorg type PROGRAM... aku pon tanya puan yang lembut lidah dari gigi geraham bongsu tu...

saya dapat terbaik fakulti kot kak...

alamak, salah lagi ye dik? maafla... tapi sambung degree sini kan? so takde masalah la nak datang lagi...

ewah2, sedap sungguh mulut berbicara...

abes, kalau saya kerja kat sarawak camne?... kali ini aku tak simpan dalam hati dah, keluarkan tanpa terdetik rasa bersalah dengan keazaman yang tinggi...

takpe, nanti siap kami call... mintak maaf banyak2...

balas puan tu sorang2 sebab aku dah angkat helmet dan blah... bukan sebab panas hati je, tapi sebab kat luar hujan... aku tak nak basah disebabkan kelemahan dorg wat keje... come on la... semua particulars tu ada dalam database aku rasa... ctrl+c ctrl+v je kot, tu pon bole salah sampai 2 kali ke? sekali boleh gak aku nak pujuk panas baran aku ni... tapi 2 kali is just too much... ni bukan sijil Berjalan Untuk Negara ke pe korang nak wat lebih kurang...

patut la dulu, member aku anwar PP tulis dalam essay english die, Uxxx - world class university; my foot!... ni bukan essay assignment ke pe, tapi paper bel final... aku tabik dengan sikap rebel ko... dan aku tabik spring kat lecturer yang mark paper tu sebab still bagi A walaupun statement itu agak kejam...

p/s: pic atas tu koleksi contengan meja terbaru... dalam bubble tu "hen"= benci...

4 comments:

SoPhia said...

bersabar je la....
org pejabat world class uni ni mmg prangai cmtu, aku nk wt registration course pon arini baru dpt setel..
btw, nmpk kucing ekor kembang atas bumbung tadi hendak diselamatkan.. ape name si kembang tu?

heretic preacher said...

hahaha... choki name die, sempena jumpe die kat mcd n kebetulan afdlin shauki pon ade kat situ... dah cam bomba lak aku... die ilang dari pagi, alih2 malam dtg blik...

bgus a dh stel register... slamat dtg ke world class uni shah alam huhu

Nukilan ida said...

itulah sikap and budaya bangsa melayu yang selalu buat kerja separuh tumpuan and separuh hati..
taktahu la nak di'ajar'kan macamana lagi..
Hatta taip sepotong nama pun boleh salah..
tapi ada yang baik jugak and we show our appreciation to them..
sumer mengekor tanpa usual periksa.. if we ask why? nanti short circuit and cannot function..
anyhow,kadang2 kena cakap gak bagi diaorang berdesing skit telinga baru paham kot..
patu PROCRASTINATE..kalu boleh ditunggu-tunggu or ditolak-tolak buat kemudian itulah yang akan dibuat.. kalau sebab sibuk hal penting lain takper la.. ni dok tgk sebok membebel borak2 dgn member2nya..pantang betul!..

heretic preacher said...

btol tu kak... yg tak tahan tu, dlm ofis tu ade tv... pastu dok pakat layan sinetron la plak... mane keje nak setel...